خلوت  دل
خلوت  دل

خلوت دل

پاک کردن لکه شیر

 

 

پاک کردن لکه شیر

راهنمایی جهت پاک کردن لکه شیر
ایجاد لکه های شیر اجتناب ناپذیر است اگر شما بچه داشته باشید .بویژه زمانیکه فرزند شما در هنگام نوشیدن شیر فنجان خود را در سراسر خانه حمل می کند . شیر ممکن است بر روی لباس ، فرش و اثاثیه یا لوازم داخلی نشت پیدا کند . در زیر دستور العمل هایی برای چگونگی حذف لکه شیر از پارچه ، اثاثه یا لوازم داخلی و فرش آمده است بنابراین دیگر لازم نیست نگران باشید .
به یاد داشته باشید داشتن سرعت عمل در پاک کردن لکه شیر بسیار مهم است . از آب گرم و داغ در پاک کردن لکه شیر استفاده نمایید .


 

 

 

چگونگی حذف لکه شیر از پارچه یا لباس
مرحله ۱ : پارچه یا لباس مورد نظر را زیر آب ولرم خیس کرده و آن را فشار داده تا حتی الامکان شیر از پارچه یا لباس مورد نظر خارج گردد
مرحله ۲ : شستن محل لکه با مایع لباسشوئی حاوی آنزیم و بمدت ۳۰ دقیقه می گذاریم در آب سرد خیس بخورد . ( از آب داغ استفاده نکنید )
نکته:اگر لکه بزرگ باشد پارچه یا لباس ممکن است نیاز به خیس خوردن حتی یک شب داشته باشد
نکته: قبل از قراردادن لباس در خشک کن مطمئن شوید که لکه شیر کاملا” از بین رفته باشد در صورت لزوم مراحل شستشو را مجدد تکرار نمائید
اگر لکه از بین نرفته بود اجازه دهید لباس در هوای آزاد خشک شده و در صورت لزوم و از بین نرفتن لکه مجدد عمل شستشو را تکرار نمائید .
 

اکسیده شده و لکه های زرد ناشی از شیر
بیشتر لباسهایی که تمیز بنظر می رسد زمانیکه آنها را از ماشین لباسشویی و خشک کن بیرون می آورید لکه های زردرنگی بر روی آن بجا مانده است بویژه زمانیکه با لباس نوزاد شسته شده باشد .
چه اتفاقی می افتد، در طول زمان، این لکه ها تقریبا نامرئی ناشی از شیر، شیر مادر یا شیر خشک، شروع به اکسیده شدن می کند که پس از شکستن اکسیده باعث ایجاد لکه های زرد می شود .
 

چگونگی حذف لکه شیر از اثاثه یا لوازم داخلی
مرحله ۱:پاک کردن شیر اضافی از اثاثه یا لوازم داخلی، مراقب باشید تا شیر پخش نشود .
مرحله ۲:محلولی از دو فنجان آب سرد و یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی آماده نمایید .
مرحله ۳:با اسفنج یا یک پارچه سفید تمیز آغشته به محلول به محل مورد نظر بمالید .
مرحله ۴:صبر می کنیم تا مایع جذب شود.
مرحله ۵:تکرار مراحل ۳-۴ تا لکه شیر کاملا” از بین برود .
مرحله ۶:زمانیکه لکه کاملا” از بین رفت شما باید با یک پارچه سفید و اسفنجی خیس شده با آب سرد را به محل مورد نظر مالیده و سپس صبر می کنیم تا کاملا” خشک شود .
 

چگونگی پاک کردن لکه شیر از فرش
دستورالعمل برای حذف لکه شیر از فرش همانند اثاثه یا لوازم داخلی است.
شما می توانید برای پاک کردن لکه شیر از فرش محلول یک قاشق غذاخوری آمونیاک با دو فنجان آب گرم درست کرده و به محل مورد نظر بمالید تا لکه کاملا” از بین برود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد